Zoo Zlín

Zoologická zahrada Zlín je také známa jako ZOO Lešná. Nemám zkušenosti z mnoha ZOO. V zásadě znám hlavně tu Ostravskou, kde je většina zvířat v klecích.

Ve Zlínské ZOO je naopak vidět snaha o maximální kontakt návštěvníků se zvířaty. Minimum klecí, či skleněných tabulí. Za mnoha zvířaty můžete dovnitř do jejich bydliště.

Přijeli jsme za deště. Byla zima, škaredě, šedivo. Na focení dost špatné podmínky, ale na druhou stranu minimum návštěvníků. Zvířata jsme měli jen pro sebe. A zvířata měla pro sebe nás. Nikde řvoucí děti.  Doporučuji pro návštěvu spíše takový den. Navzdory slušné kose byly venku i zvířata, které považuji za „Africká“. Přátelé se kterými jsem tam byl, tam byli už podruhé (vytáhli mě tam) a říkali, že tentokrát viděli více zvířat než minule, když tam byli za hezkého počasí. Teď mě ale napadá, že zase když je tam hodně návštěvníků dají se fotit interakce lidí se zvířaty. Momentky setkání světů.

Takže zde mé fotky z výletu. Pokud vás nezajímají fotografické plky, můžete následující odstaveček přeskočit…

Foťák se jmenuje Canon PowerShot SX100 IS. Jak jsem psal výše, bylo škaredé počasí. Pro ilustraci okluzní fronta… :-) Docela temno, případně se fotilo uvnitř pavilonů při umělém osvětlení. Dokonce i venku vycházely časy kolem šedesátiny sekundy při minimální cloně. Na malém displeji samozřejmě mírné rozmazání není poznat, takže jsem fotil statisticky, raději vždy více fotek s nadějí, že alespoň některé budou ostré. Stativ jsem si nevzal a mohl jsem, já vůl. Nedošlo mi, že nebudu zavazet davům a neznal jsem prostředí. Různě jsem improvizoval se stavěním foťáku na zábradlí a zídky, ale všechno bylo mokré. Navíc mi byla zima, takže jsem se trošku klepal i já. :-) No a samozřejmě zvířata také moc nespolupracovaly. Kamarád říkal, že pokud chci spolupracující zvířata, mám jít do národního muzea. Smutně jsem vzpomínal na foťáky které měly hledáček, takže foťák přitisknutý k oku byl ještě trochu stabilizován „opřením o hlavu“ fotografa.

Pokud by někdo chtěl některou z fotek v rozlišení 3264 x 2448, nechť napíše do komentářů a já je někam pošlu. Možná, že některá z posledních tří by se někomu hodila na plochu. Jinak autorská práva neřeším, klidně si fotky použijte jak chcete, akorát se nesnažte tvrdit, že jste je fotili vy.

Tukan bělolící, Ramphastos vitellinus, Channel - billed Toucan

Kosman zakrslý, Callithrix pygmaea pygmaea, Pygmy Mamoset

Kosman zakrslý, Callithrix pygmaea pygmaea, Pygmy Mamoset

Tlupa kosmanů se volně prohání Yucatanským „skleníkem“. Tihle nám lozili asi 30 cm nad hlavou. Mládě vydává pískavý zvuk, který bych tipoval spíše na ptáčka. Jak už to u opic bývá, byly dost zvědavé. Lozili po trámu nad vchodem asi ve výšce „futer“. Nikdy jsem žádnou opici takhle zblízka bez skla neviděl.

Chvostan bělolici, Pithecia pithecia, White - faced Saki

Chvostan bělolící, Pithecia pithecia, White - faced Saki

Tenhle chvostan nemá bílé líce, protože je to samice. A bílé líce mají u nich dovoleny jen samci.

Momot černolici, Momotus momota, Blue - crowned Motmot

Momot černolící, Momotus momota, Blue - crowned Motmot

Docela velký pták, který seděl u východu ze skleníku. Fotil jsem ho asi z půl metru. Na max zoom už foťák nebyl schopen zaostřit. Byl jsem moc blízko. Svítivě modrá chocholka.

Momot černolici, Momotus momota, Blue - crowned Motmot

Momot černolící, Momotus momota, Blue - crowned Motmot

Klokan rudokrký, Macropus rufogriseus, Red - necked Wallaby

Klokan rudokrký, Macropus rufogriseus, Red - necked Wallaby

Klokani jsou ve volném výběhu a posedávají třeba metr od vás. Tenhle chroupal spadlý list.

Klokan rudokrký, Macropus rufogriseus, Red - necked Wallaby

Klokan rudokrký, Macropus rufogriseus, Red - necked Wallaby

Tygr ussurijský, Panthera tigris altaica, Amur Tiger

Tygr ussurijský, Panthera tigris altaica, Amur Tiger

To je sakra tlapizna!

Lemur vari

Lemur vari

Pštros dvouprstý, Struthio camelus, Ostrich

Pštros dvouprstý, Struthio camelus, Ostrich

Pštros – mé oblíbené zvíře.

Žirafa rothschildova, Giraffa camelopardalis rothschildi, Baringo Giraffe

Žirafa rothschildova, Giraffa camelopardalis rothschildi, Baringo Giraffe

Takhle blízko si můžete sednout k žirafám, pokud nejsou zrovna venku ve výběhu. Dělí vás jen olízané sklo a sedíte ve výši jejich obrovských hlav.

Žirafa rothschildova, Giraffa camelopardalis rothschildi, Baringo Giraffe

Žirafa rothschildova, Giraffa camelopardalis rothschildi, Baringo Giraffe

Žirafy chvíli nepostojí a moc světla na focení tam nebylo. Tudíž to chce delší čas. Vyflákal jsem spoustu fotek a doufal.
Chce to foťákem sledovat hlavu a doufat v rozmazané okolí a ostrý žirafí ksicht. :-) Takže obrázek nad tímto textem je focen na osminu sekundy, clona 2,8. ISO 100. Teď vidím, že jsem to ISO mohl nastavit výš a risknout více šumu.

Žirafa rothschildova, Giraffa camelopardalis rothschildi, Baringo Giraffe

Žirafa rothschildova, Giraffa camelopardalis rothschildi, Baringo Giraffe

Už víte proč píšu, že sklo je olízané. Žirafy, jak známo, mají dlouhý fialový jazyk.

Na závěr tři fotky, které sem dávám spíše kvůli uměleckému dojmu. Foceno je to v téže ZOO.

Názvy zvířat jsem dohledával na webu ZOO, kam vám doporučuji se před výpravou podívat (Odkaz je na začátku článku). Mají tam i videa a spoustu informací. Docela slušné stránky. A bacha, nehledejte v autoatlase Lešnou. To není tohle místo. To je jiná Lešná.

Jedna odpověď to “Zoo Zlín”

  1. Tiffiny Says:

    You post interesting articles here. Your blog deserves much more visitors.

    It can go viral if you give it initial boost, i know useful service that
    can help you, just type in google: svetsern traffic tips

Napsat komentář

