Jak jsem na tom

Přináším aktuální grafy z mého hubnutí a trochy posilování.

Hubnout jsem začal od 28.2.2009. Váhu, co měří tělesný tuk mám až od 9.3.2009.

Vývoj mé tělesné hmotnosti.

Tělesná hmotnost

Tělesná hmotnost

Ale jak víme nejde o to být lehčí. Jde o to být lehčí o tělesný tuk. Takže vývoj tělesného tuku v procentech tělesné hmotnosti.

Tělesný tuk (procenta tělesné hmotnosti)

Tělesný tuk (procenta tělesné hmotnosti)

No a důležité je také neztrácet svalovou hmotu. Takže z procent tuku vypočítávám hmotnost toho tuku a tu odečtu od celkové tělesné hmotnosti. Tak získám hmotnost všeho mínus tuk. Graf vývoje hmotnosti těchto netukových tkání. Svaly, kosti, vnitřnosti…

Kolik váží dobré kousky

Kolik váží dobré kousky

A na tomto grafu vidíte můj denní kalorický příjem. Od prvotního nadšení, kdy jsem hladověl až někam k 1300 kcal denně, až po současnost, kdy mířím spíše někam k 1700.

Denní kalorický příjem

Denní kalorický příjem

V konkrétních číslech exponenciálních průměrů to vypadá takto:

28.2.2009 – 74.4 kg – tuk neměřím
9.3.2009 – 73.4 kg – 16.2 % tuku – 61.51 kg dobré kousky
13.4.2009 – 71.1 kg – 13.4 % tuku – 61.57 kg dobré kousky

Vlastnosti: , , , , ,

9 odpovědí to “Jak jsem na tom”

  1. dingo Says:

    Gratuluju, parádní inspirace. Díky.

  2. fany. Says:

    čau, gratuluju. Měl by jsem jednu otázku, když je můj BMR cca 2000kcal a na FA podle pulsmetru spálím 1000kcal, tak můj energetický příjem by měl být cca 3000kcal + 300kcal termický vliv stravy jen na udržení váhy? Můžu prostě hodnoty jen tak přičíst k BMR nebo se to počítá nějak zvlášť?

  3. strplen Says:

    Nevím co je FA. A predpokladam, ze pulsmetr pocita spotrebu za dany cas vcetne bazalni spotreby, takze to nemuzes pricist k BMR. Spis si spocitej BMR za hodinu a od hodiny namerene pulsmetrem odecti to BMR za hodinu a dostanes cos vydal tou namahou navic oproti BMR. Ale to jsou stejne takove pokusy stovka kJ tady, stovka tam. Eviduj si prijem, pripadne i vydej, pokud ho mas jak merit a snizuj davky potravy az se ti vaha ustali. Pak jsi nasel sve skutecne TDEE. Jistejsi, nez vzorecek.

  4. Hubnutí Says:

    Hezký den , váš návod na hubnutí mě nadchnul , momentálně funguji velmi podobným způsobem . Jak jste na tom , povedlo se udržet ?

  5. strplen Says:

    Momentálně mám asi 66 kg, což je málo. Snažím se jíst minimum sacharidů. Hlavně tedy maso a zeleninu. Bez příloh, pečiva a sladkostí. Musím se zase dokopat k tomu abych začal pravidelněji cvičit. Zatím jen sem tam. Tuku mám kolem 10% s tím jsem spokojen. Teď už jen vybudovat nějaké svaly. :-)

  6. Anonymní Says:

    Dobré ráno, taky gratuluji k úspěchu a chtěla bych se zeptat, jestli podobně jako váha můžou při hubnutí poskakovat i naměřené objemy, jde mi o to, že dodržuji denní deficit energie cca 900kcal a třeba přes boky to pořád lítá třeba 2 dny je tam 94, pak jeden den 93, potom zase 94cm, přitom jím pořád stejně. Zatím je to ale týden, tak uvidím, jak to bude pokračovat :)

  7. Anonymní Says:

    a ještě jeden dotaz, ten deficit jste držel s úplným vynecháním sladkostí? já mám totiž zkušenost, že když to udělám tak se pak minimálně jednou za týden strašně přecpu, ale nikde jsem nenašla, jestli je doporučení vynechat sladký nějak vědeky ověřený :) dík za odpověď

  8. strplen Says:

    Namerene objemy by snad mohly souviset s tim jak se meni obsah vody v tele. U zen to jeste treba muze souviset s menstruacnim cyklem a menit se periodicky behem mesice. A taky s tim, ze se ten obvod blbe meri. Pokazde ten metr vede trochu jinudy.

  9. strplen Says:

    Vynechat sladke je samozrejme fajn. Ony ty cukry telu moc neprospivaji. Neco jineho je ale psychologie, tam holt musite vysledovat co na vas plati a zaridit se podle toho. V zasade by vase stravovani melo byt celozivotne udrzitelne. Takze si ho musite takto nastavit. Nema smyslu drzet nejakou specialni dietu mesic. Po mesici se vratite k puvodni strave a puvodni strava je prece to co ztloustnuti zpusobilo, takze ho zpusobi znova. Takze pokud to mate takhle, tak treba omezit radeji mene, ale udrzitelne. Nezkousejte ze dne na den vymyslet novou dietu. Zkuste treba spise postupne ze sve stravy odstranovat veci, ktere delaji nejvic skody a o kterych si myslite, ze je dokazete omezit dlouhodobe.

Napsat komentář

