Ideální seriál

Tak nám zařízli FlashForward. To mi dělají pořád. Vypadá to, že pokud chcete předpovědět které seriály budou předčasně ukončeny, zeptejte se mě na co se dívám. FlashForward, Day Break, Firefly, Dollhouse… Jsem prostě se svými požadavky mimo vkus většiny populace. Asi.

Jak by měl vypadat můj ideální seriál? Začnu negativně. Tím, jak by vypadat neměl.

Tak hlavně by neměl stavět na emocích. Telenovely, mýdlová opera. Nezajímá mě jak hlavní hrdina bojuje se svou alkoholovou závislostí, jak překonává trauma z rozvodu, smrti dítěte, nevěru. Nezajímá mě koho nešťastně miluje. Jestli je to zamindrákovaný hysterik, nechci ho ve svém seriálu vidět. Zajímá mě myšlení, ne cítění. Nechci být dojímán, rozplakáván, rozesmutňován, nechci být lekán, děšen, rozněžnován. Jediné co připouštím z oblastí emocí je, že mohu být rozesmíván. Nezajímá mě hluboký ponor do psychologie postav. Nezajímá mě jak tvůrci dokážou zobrazovat katarze, utrpení, vztek, zuřivost, zoufalství… Nechci scénky kterým říkám oduševnění hlavního hrdiny, kdy sledujeme jak miluje svou dcerku, vlast, národ… To je hlavní negativum, které mi kazí požitek ze všech seriálů, které jsem dosud viděl. Natočte mi seriál bez těchto emocí a vše ostatní už jsou drobnosti.

Vybavuji si dvě postavy, které mají ve scénáři práci s emocemi a přesto mi většinou nevadí. Kaylee z Firefly a Abby z NCIS.

Chci dějové zvraty, záhady. Chci vidět inteligentní postavy, které používají hlavu, ne srdce. Chci se dozvědět zajímavosti z oboru o kterém vypráví seriál. Jestliže tvůrci děj zamotají, chci aby ho nakonec také rozmotali. Při zamotávání nesmí překročit svou schopnost věrohodně vysvětlit děj. Scénáristé musí dodržovat pravidla. Jestli je hlavní hrdina upír a zazní, že nesmí na světlo, tak nesmí na světlo. Nechci Deus Ex Machina. Nehodlám tolerovat, když v posledním díle je vysvětlení všech neuvěřitelností, že se mu to všechno zdálo, nebo že je duch, apod. Leda pokud o tomto tématu je celý ten seriál.

Chci co nejvíc reálnosti. Auta po nárazech nevybuchují. Lidé po zásahu z ruční zbraně neodlétají vzad. Počítače mají svá omezení, žádné vylepšování fotek pořízených satelitem z beztvaré skvrny na ostré HD foto. Pokud hrdina za běhu střílí z pistole trefí se leda velmi šťastnou náhodou. Vyjjímkou je pokud je robot, nebo má mozkový implantát.

Budu potěšen exotickými lokacemi. Hong-Kong, Tokio, Londýn, New York, Ruský důl na zlato. Budu rád, když se podívám do reálných míst, kam se asi běžně nedostanu.

Nechci příliš krve a nechutností. Nechci dokonce ani záběry jak se injekční jehla noří do loketní jamky. Nechci pitvy a mučení. Nechci být lekán. Žádné vyskakování příšer ze skříně po předchozím budování napětí.

Chci přemýšlet, ne brečet. Chci inteligentní seriál pro muže.

Natočíte mi to někdo?

Vlastnosti: , ,

Napsat komentář

