Prvních 8 videí z TEDxPrague k dispozici. Jaké jsou.

Neznáte-li TED, zde je: TED

Neznáte-li TEDxPrague, zde je: TEDxPrague

Na pražský TED jsem chtěl jít, ale nakonec to dopadlo jinak, takže jsem rád, že se objevily první videa. Je jich zatím 8, všechny jsem je viděl a teď vám je stručně zhodnotím.

Dostat se k nim můžete  pomocí playlistu, případně níže jsou nalinkovány jedno po druhém.

Františka Hana Garlíková – O práci, Baťovi a odvaze

Paní Garlíková je sympatická, podnikavá, vtipná. Její přednáška je motivační. Činorodý člověk, který bere život tak jak přichází a umí v něm vyhledávat přiležitosti. Chvíli jsem si zvykal na její vyjadřování. Má takové to klasické vyjadřování starších lidí, ale obsah toho co povídala to bohatě vynahradil. Podnikatelský příběh začínající těsně před válkou. Bylo mi líto, když jí vypršel přidělený čas.

Pavel Blažek – Neúspěch – nejlepších způsob, jak se něco naučit

Pavel Blažek je takový ten typ dobrodruha co se bije s výzvami. Přednáška se nese ve stylu co všechno jsem překonal, nezastavil se a šel dál a opakoval to i přes neúspěchy stále znova. Never give up. Takhle popsané to zní samožersky, ale přednáška tak nepůsobila.  Na mě to tak úplně nefungovalo, ale myslím, že by se to mohlo líbit lidem, kteří mají blízko k horám.

Josef Průša – Revoluce tisku v 3D

Josef Průša je nadšenec do nové revoluční technologie. Mluví o ní ale trochu zmateně. Já se o 3D tisk zajímám, takže jsem byl schopen chápat o čem je řeč, ale pro někoho, kdo o tom ještě neslyšel může být přednáška matoucí. Každopádně z Josefa čiší nadšení, které dotahuje co chybí na srozumitelnosti. A bacha na to lidi. Tahle technologie má potenciál být podobnou revolucí jako knihtisk.

Roman Neruda – Učit se, učit se, učit se

Přednáška vypadá, že by mohla být o učení a ačkoliv o učení je, je o něm trochu jinak, než byste asi čekali. Roman je docela vtipný a je vidět, že má s přednášením už nějaké zkušenosti. Obor o kterém mluví znám, takže pro mě nic nového a bohužel pro dané téma je časový limit příliš krátký, aby se o něm dalo rozumně vyprávět.

Tomáš Hajzler – Konečně v penzi. Už můžu dělat, co mě baví.

Tomášovi předpovídám skvělou přednášecí budoucnost. Inspiroval mě k přípravě mé vlastní přednášky. Přednáška na TEDx je kratší verzí jiné přednášky, což je ta, co mě inspirovala. Je to opět inspirativní, zvláště pro ty, kdo mají zkušenost se zaměstnáním v korporátní sféře. 20 minut je pro tohoto řečníka příliš málo a úzkost z ubíhajícího času byla znát. Zadýchanost.

Jana Nováčková – Jak se z touhy učit se stane sběratelství známek

Tohle už je opravdu o učení. Styl přednesu, intonace, takové zvláštní, trochu pohádkové. Obsahově tam bylo pár zajímavých jiných úhlů pohledu.

Ondrej Šteffl – Je škola budoucnost vzdělávání?

Ondřej je hlavně vtipný. Od samého začátku. Opět o vzdělávání. Nečekejte nějaké brilantní nápady, spíše vtipný popis temné skutečnosti. A končí-li titulek otazníkem, odpovědí je ne.

Cyril Höschl – Vrozené x naučené

Opět zkušený přednášeč. Zajímavé téma. Vtipné, svižné.

Já osobně doporučuji Garlíkovou, Průšu, Hajzlera, Šteffla, Höschla. Váš názor se může lišit.

Jedna odpověď to “Prvních 8 videí z TEDxPrague k dispozici. Jaké jsou.”

  1. Miroslav Sázovský Says:

    Díky za odkazy na videa. Je mi 31 a dělám co mě baví… Spím když chci, pracuji když chci. Mojá práci můžete vidět zde: http://sazovsky.com/
    Hajzler přišel na to na co já a stotožňuji se s ním!

Napsat komentář

