Tiskovka ruského ministerstva obrany k havárii MH17

Dnešní přednáška Ruského ministerstva obrany. Rusky s tlumočením do angličtiny. Ideálně umět obojí. Já jsem se snažil v ruštině a co jsem nechytil jsem doposlechl v angličtině. Video má 32 minut.

Vím že má Ruskou pověst lháře, ale tohle mě teda zajímá jako kalibrace toho jakého lháře. Pokud tohle někdo přesvědčivě vyvrátí, bude to znamenat, že Rusku nemůžu věřit nic. Oficiálněji by to musel už říkat jenom Putin. Perfektní tah. Přišli s tím, že odkrývají karty. Záznamy z leteckého provozu co tam viděli. Výšky rychlosti. Byla tam další stíhačka a tři dopravní letadla, takže dopravní provoz běžně. MH17 vybočilo z koridoru. Také předvádějí satelitní fotky raketových baterií z nichž jedna zmizela a objevila se tam, kde by mohla sestřelit Boeinga, ale souvislost podle mě nepřesvědčivá, protože z předložených snímků jako laik rozeznám akorát šmouhy. Ale znělo to hodnověrně. A celou tuhle otevřenost zakončili apelem na Američany ať ukážou teda ty svoje záznamy, že tam byla vystřelena raketa a tu otevřenost na závěr ještě akcentují tím, že oznámí že ví, že nad tím místem zrovna tou dobou letěla americká „experimentální“ družice určená pro monitorování raketových výstřelů, takže by to z té družice jako mohli ukázat. No jsem zvědav.  Mediální soubory dali ke stažení na webu ministerstva, ale těžce nestíhá, což snižuje šance na mou představu, že by ještě mohli vydat ta data z letového provozu jako sadu 3D souřadnic a schopní programátoři by mohli rekonstruovat provoz ve 3D. Ale to už bych chtěl moc. Ale až jednou budeme u moci my… :-)

 

Napsat komentář

